Vjeruješ li zrnu kukuruza da će donijeti stotinu Tebi?
Osamnaesta nedjelja kroz godinu 2023-a
Nakon što smo tri nedjelje slušali Isusovo izlaganje na temu:
Što je to kraljevstvo Božje,
danas se pitamo:
Kakav je život u kraljevstvu Božjem?
Uspijemo li tu istinu približit sebi, približit ćemo radost i sreću svome životu.
Taj pokušaj, kao vapaj, uputio je i svojim slušateljima prorok Izaija.
Poslušajmo ga još jednom:
„O svi vi koji ste žedni, dođite na vodu, ako i nemate novca… Priklonite uho i poslušajte …“
(Iz 55,1-3)
Vrijedno je čuti i Psalmistu, pisca 145 psalma, koji moli i zahvaljuje:
„Otvaraš ruku svoju Gospodine, do mile volje sitiš sve živo.“
Matej Evanđelista izlaže Isusovu poruku i kaže:
„Ne živi čovjek samo o kruhu, nego o svakoj riječi što izlazi iz Božjih usta.“ (Mt 14, 13-21)
A Pavao piše Rimljanima:
„ Braćo! Tko će nas rastaviti od ljubavi Kristove: Nevolja? Tjeskoba? Progonstvo? Glad? Golotinja? Pogibao? Mač?“ (Rim 8,35)
Drugim riječima,
Nikakve patnje i prijetnje, pa ni smrt ne mogu rastaviti ljude koje ljubav povezuje.
Ljubav je vječna i ona je istinska sreća svakog čovjeka. (Misal )
Polako se približavamo odgovoru na pitanje:
Kakav je život u Kraljevstvu Božjem?
Opširnije:Vjeruješ li zrnu kukuruza da će donijeti stotinu Tebi?
Život u Kraljevstvu Božjem je vrijedni 'biser' i zaista je lijep
Sedamnaesta nedjelja kroz godinu 2023-a
U ovu nedjelju, sedamnaestu kroz godinu, još smo bliže istini o sebi kao kršćanima.
Isus objašnjava tajne i uvjete Božjega kraljevstva.
Današnjom prispodobom o blagu i dragocjenom biseru Isus želi pokazati način na koji se njegovo Kraljevstvo osvaja.
Ako je u starozavjetnoj zajednici bio nemir od iskona, novozavjetna zajednica, primivši objavu po Isusu Kristu, posjeduje mir duha zbog punine objavljenog života.
Današnje Isusovo naviještanje kraljevstva nebeskog ističe, kako je ono svrha njegovog poslanja i predmet propovijedanja.( Mt 13, 44-52)
Isus tri nedjelje zaredom govori na temu Kraljevstva nebeskog, ali to je i okosnica programa njegova Mesijanstva.
Treba isključiti bilo kakvu pomisao na Božje gospodstvo, dok spominjemo kraljevstvo, nego ono ima snagu budućega.
To je Božje gospodstvo koje se „približilo“, koje “dolazi“.
Ono je moćno i suvereno djelo samoga Boga.
Nitko sebe ne može pozvati na buduću gozbu.
Za takav poziv se „moli i pripravlja“, „ traži ga se“, za njega treba biti budan.
Tu nema sjaja i slave, nema prvih mjesta, nema nasilja.
Ono je spasenjski događaj za grešnike, a njegovo naviještanje je radosna vijest (Evanđelje), o milosrđu, milosti, praštanju i ljubavi….
Opširnije:Život u Kraljevstvu Božjem je vrijedni 'biser' i zaista je lijep
Treba imati jake živce u živčanom svijetu
Šesnaesta nedjelja kroz godinu 2023.-a
Kad je društvo bolesno od živčane napetosti dobro je imati pri ruci KNJIGU MUDROSTI.
U njoj se govori o pravoj ČOVJEČNOSTI.
Nije pravednik čovjek koji gleda koliko se uzdigao nad grešnika, već je to čovjek koji je u svojoj biti čovječan.
Osim Tebe, Bože, nema Boga koji se brine za sve: „.... ne sudiš krivo, tvoja moć je načelo pravice tvoje, svime vladaš, strpljiv si, i samo drskost kažnjavaš, sudiš blago i s velikom pažnjom, a moć ti je pri ruci... Sva tvoja djela uče da pravednik bude čovječan...“ (Mudr 12)
Sveti Pavao vidi potrebu nadogradnje čovječnosti za novo vrijeme i nove ljude.
On jasno kaže: „ ... Duh pomaže našu nemoć...Onaj koji proniče srca zna koja je želja Duha.“ (Rim 8)
Ako bismo imali i vjere i nade, a Duha ne bismo imali, bili bismo slabi i nemoćni.
Zato Isus u svojim prispodobama o Kraljevstvu Božjem utvrđuje pravila hijerarhije Kraljevstva Božjega.
Njegova Prispodoba o kukolju i pšenici pretpostavlja dva sijača.
Jedan je sijač dobra, a to je Bog, a drugi je čovjekov neprijatelj, sotona koji je sijač zla, a često je to neprijatelj čovjek u službi Zloga.
Budući da nije svejedno tko sije na tlu ljudske duše, potrebno je biti budan.
Ako je već zasijano i dobro i zlo, oboje se bore za životni prostor u čovjekovu srcu.
Često je u praksi viđeno kako se zlo lukavo uvlači u dobro i nastoji se s njim izjednačiti.
Zlo je u svojoj lukavosti pravi opijat lažne sreće.
Sijač je izašao sijati i dobro zna klasu zemlje, zato odgovornost za Božju Riječ pada na slušatelja
Petnaesta nedjelja kroz godinu 2023.-a
Kršćanska brao i sestre!
Današnja poruka proroka Izaije:
„Kao što dažd i snijeg s nebesa silaze i ne vraćaju se onamo dok se zemlja ne natopi, i oplodi i ozeleni da bi dala sjeme sijaču i kruh za jelo, tako i riječ koja iz mojih usta izlazi ne vraća se k meni bez ploda, nego čini ono što sam htio i obistinjuje ono zbog čega je poslah“,
potvrđuje kako Božja riječ ostvaruje ono što obećava.
U više navrata Biblija podsjeća na djelotvornost Božje Riječi: „Bog reče - i sve postade.“
U proteklom tjednu u živopisnom primjeru biblijskih likova, Jakova i njegovih sinova, Bog tako veličanstveno vodi osobnu povijest i povijest Izabranog naroda Božjega.
Čvrsto se drži svojega Saveza i svoje Riječi.
Bila su to često čudesna otkrića i čudesni uspjesi i padovi, ali uvijek je tu u najrazličitijim prilikama ostvaren napredak jer Bog prati i padove i uzdizanja koja su gotovo na granici između života i smrti.
Sveti Pavao u poslanici Rimljanima (8, 18-23) ukazuje kako kršćani
uvijek imaju zalihu, a to je Božja Riječ, ako je prihvaćena donosi obilat rod.
Ne postoji život bez iskušenja.
Ne postoje narodi koji nisu prošli svoja iskušenja.
Stoga je sv. Pavao svjestan da postoje dvije vrste iskušenja: Iskušenje koje vodi u smrt i iskušenje koje vodi u život.
Samo Božja Riječ može čovjeka osloboditi od patnja koje donose razna iskušenja i odvesti čovjeka u život.
To divno potvrđuje današnja Kristova prispodoba o „Sijaču i sjemenu“.
U tri slučaja sijačevo zrno (Božja Riječ) ne donosi ploda.
Ali Sijač ne gubi nadu nego neumorno baca zrno iako su na djelu snage zla i ispraznosti.
Krist ovom prispodobom odašilje snažnu opomenujer odgovornost za Božju Riječ pada na slušatelja.
Mudri i umni, neke Istine nisu za vas
Četrnaesta nedjelja kroz godinu 2023.-a
Kršćanska braćo i sestre!
U Evanđelju vidimo Isusa kako se ponaša prirodno i jednostavno.
Ne traži glasno odobravanje od onih koji ga slijede. Ne moraju pod prisilom dizati ruku za ili protiv. Svi su u slobodi.
Čineći čudesa, ne diže prašinu, nego moli da se o tome barem glasno ne priča.
Onima koje je izliječio govorio je da ne pričaju okolo-naokolo o milostima koje su primili.
Poučava da Kraljevstvo Božje ne dolazi po hvalisanju i pokazuje u prispodobama o gorušičinu zrnu i o kvascu tajanstvenu snagu svojih Riječi.
Šuteći sluša molbe za pomoć, koje će poslije ispuniti.
Pred Herodom i Pilatom šuti, a šutnja je ispunjena uzvišenim veličanstvom.
Pred bučnom i i uzbuđenom gomilom koja se služi lažnim svjedocima, dostojanstveno prolazi s križem na leđima.
Pred ljudskim strastima zadivljuje njegova šutnja.
Njegova šutnja nije ravnodušnost ni omalovažavanje onih koji ga vrijeđaju, nego je ispunjena poniznošću i praštanjem.
On uvijek očekuje obraćenje ljudi od služenja zlu i Zlome.
Gospodin zna čekati. Strpljiv je.
Više članaka ...
- U konačnici cijeli svijet ovisi o obitelji i sve teži k njoj
- Ljubav uvijek donosi red i usavršava božanski život u nama
- PATRON ŽUPE 2023.
- Različiti su putovi do svetosti, ali je Božja milost uvijek ista
- izgarati do kraja
- Iskorak iz stanja prekida odnosa s Bogom i iz polovičnosti osobne vjere
- Nemaju Židovi samo Jeremiju, i Hrvati imaju svoga Jeremiju
- Prorok istine i pravde
- „Bože, došlo je i to vrijeme“
- Izuzetno ozbiljnim riječima počinje današnje Evanđelje…