Veki četvrtak 2014-a
Veliki je četvrtak dan prepun događaja.
Na taj dan, Isus uoči svoje smrti, sa svojim učenicima slavi Pashalnu večeru. Ona je ujedno i njegov oproštaj s njima, zadnja večera.
Pasha je središnji i najveći židovski blagdan, proglašen u znak sjećanja na oslobođenje židovskog naroda od egipatskog ropstva.
Židovi izlaze iz Egipta spasenjskom Božjom intervencijom.
Svaki vjerni židov pa tako i Isus, svake je godine u krugu obitelji i prijatelja slavio taj Spomendan izbavljenja.
Obred Pashe tekao bi ovako:
Za Židove slavlje Pashe imalo je trodimenzionalni karakter:
Zalazak sunca je tu.
Isus je domaćin i žarko želi blagovati Pashu sa svojim učenicima.
Ali ova će Pasha imati posebna obilježja.
Za nju su bila zadužena dvojica najvjernijih Isusovih učenika:Petar i Ivan.
Posebna je i prostorija.
Što je vrijeme večere odmicalo, to je večera dobivala sve više na svojoj tajnovitosti.
Stoga, Posljednju večeru možemo nazvati i „Večerom objave božanskih Tajni“ ili Tajnom večerom.
Isus nagovješćuje izdaju i tužan završetak svoga života.
Bilo je tu i trenutaka duboke zabrinutosti i tišine, iza koje Isus u sakramentalnom-otajstvenom obliku podiže Kruh i izgovara riječi: „Uzmite i jedite od ovoga svi, OVO JE TIJELO MOJE.“
Zatim uzima Čašu i govori svojim učenicima: „Uzmite i pijte iz nje svi, OVO JE KRV MOJA novoga i vječnoga saveza koja se prolijeva za vas na oproštenje grijeha“
I na kraju Isus dodaje: „To činite meni na spomen“.
I ne samo da je Isus novo janje nego je ova Pasha i NOVA PASHA.
To je PASHA ČITAVOGA SVIJETA po kojoj Bog spasenjski zahvaća u ovaj svijet, po Isusu svome Sinu.
Nastupa OSLOBOĐENJE SVIJETA.
Pružajući kruh i vino svojim učenicima, Isus pruža svoje Tijelo i Krv, i time ostvaruje veličanstveno jedinstvo VELIKOG ČETVRTKA I VELIKOG PETKA.
Isus se daje svijetu zauvijek.
Isus tako želi, kruh kao znak predanja njegovog Tijela, učiniti vječnom gozbom ljubavi – Euharistijom.
Ona je najdraže i najljepše Otajstvo-tajna-sakrament, koji postaje vidljiva Božja prisutnost među nama do konca svijeta.
Apostoli su dobili vlast slaviti Euharistiju – Sv.Misu Isusu u spomen.
Isus je ovim svojim činom uspostavio i Nove svećenike.
Starozavjetne svećenike ne spominje, nego jasno uspostavlja Sakramentom sv. Reda novozavjetne svećenike, koji će pod prilikama kruha i vina prinositi – objavljivati svijetu Tijelo i Krv Isusovu za spasenje čitavoga svijeta.
Njome ukazuje na vrijednost unutarnjeg života kojeg mora imati novozavjetni vjernik.
Župnik