TRAŽI SE ČOVJEK!
Treća nedjelja kroz godinu 2014.-a
Kad je Isus čuo da je Ivan Krstitelj predan, počeo je propovijedati:
“Obratite se, jer približilo se Kraljevstvo nebesko.“ (Mt 4,12-25)
Središnji događaj Isusove poruke:
On se očituje kao navjestitelj Kraljevstva Božjega.
To je snažna i čudesna duhovna stvarnost koja je u potpunosti ispunila vrijeme u kojem Bog zahvaća u ljudsku povijest.
Isus to ističe kada govori da je kraljevstvo Božje dar Božji.
Jedna je ovdje novost: Kraljevstvo Božje prvenstveno pripada siromasima.
- A „siromasi“ su oni koji Boga trebaju za svoj život.
- Oni koji se osjećaju grešnicima.
- Oni koji se osjećaju stvorenjem Božjim.
Nije to slučajno da je bio okružen upravo grešnicima, a on ih jedini nije sudio, nego nastoji biti liječnik njihove duše.
Za Isusa je „Kraljevstvo Božje“ milost Božja za sve.
- On ima samo jedan uvjet, a to je, odluka opredjeljenja.
- Opredjeljenje mora biti radikalno i ništa mu se ne smije ispriječiti na putu: ni kuća, ni njiva, ni brat, ni sestra, ni roditelji,ni bračni drug….
Ovakvim stavom Isus uspostavlja pravo bogoštovlje i žrtvu.
Ne više donijeti dar i prikazati žrtvu, ne više stvari i predmeti, TRAŽI SE ČOVJEK !
Kao da se sve vraća na iskon: mora se susresti čovjek i Bog.
Isus se ovdje snažno oslanja na Boga Stvoritelja ljudskoga bića.
Zato i traži radikalno čovjekovo opredjeljenje za Boga.
Ali da bi čovjek mogao primiti milost Kraljevstva Božjega mora,
- mora se obratiti,
- mora slušati Boga do kraja.
Bog mora postati prva vrijednost, mjerilo života i djelovanja.
Takav je čovjek sposoban, po vjeri u Isusa Krista, primiti Kraljevstvo Božje.
U Isusovom navještaju snažno je naglašen humanizam-čovjekoljublje.
„On propovijeda, liječeći svaku bolest i svaku nemoć u narodu.“ (Mt 4)
On na svakom koraku očituje dobrotu i ljubav, milosrđe i opraštanje, pridiže i tješi, naviješta spasenje i oslobođenje, a ne prijetnju i propast.
Jasna je ovdje poruka da Kraljevstvo Božje ima u središtu one koji Boga trebaju.
Nije onda čudo što je bio okružen grešnicima.
- On upravo njima ulijeva nadu i naviješta oproštenje.
- On govori o izgubljenoj ovci, o izgubljenom sinu, o izgubljenoj drahmi.
Upravo zbog toga i hrle k njemu, on ih prihvaća i tvori novo zajedništvo, zajedništvo stola.
A to mu upravo najviše pravednici (farizeji i saduceji) zamjeraju.
A Isus upravo grešnicima dopušta da ga diraju.
- On upravo njima odlazi u kuće.
On upravo neke od njih zove da ga slijede.
Upravo će ti koji ga slijede nastaviti propovijedati Kraljevstvo Božje sve do danas.
I Crkva kao narod Božjeg kraljevstva,
kao narod novog Božjeg svijeta, kojeg Bog utemeljuje po svojemu Sinu Isusu Kristu,
nema nikakve druge zadaće ni poslanja, nego naviještati taj Božji i Kristov humanizam, kojega zovemo Kraljevstvo Božje.
- Ona se mora neprestano oslobađati onoga što nije Kraljevstvo Božje, svjetovnog i političkog.
- Ona mora neprestano moliti.“Dođi kraljevstvo tvoje“.
Na taj način svojim služenjem čovjeku stalno uprisutnjuje njegov dolazak u ovaj svijet.
Onako kako je Kraljevstvo Božje došlo po Isusu u ovaj svijet, ono neprestano ostaje okosnica Crkve kao novog Božjeg naroda.
Zato je Crkva neprestano u službi naviještanja, objavljivanja i očitovanja Kraljevstva Božjeg koje prodire u ovaj svijet kao Božje djelo.
- I ona to mora činiti kako je on to činio.
- Ona mora biti ponizna službenica
Ne smije služiti ovome svijetu metodom i logikom svjetovne vlasti, jer ona je službenica Gospodinova u službi ljudi i svijeta.
Ne može se voditi logikom političkih sistema, grupirati u političku partiju i s tih pozicija djelovati.
Njezina je prava veličina duhovno služenje, naviještajući i svjedočeći Kraljevstvo Božje kao čisto božansko i duhovno dobro ovoga svijeta.
Župnik