Sjeme na tvrdom putu, kamenjaru, trnju i dobroj zemlji

Petnaesta nedjelja kroz godinu 2017.-a

Današnja poruka proroka Izaije:
„Kao što dažd i snijeg s nebesa silaze i ne vraćaju se onamo dok se zemlja ne natopi, i oplodi i ozeleni da bi dala sjeme sijaču i kruh za jelo, tako i riječ koja iz mojih usta izlazi ne vraća se k meni bez ploda, nego čini ono što sam htio i obistinjuje ono zbog čega je poslah“,
potvrđuje kako Božja riječ ostvaruje ono što obećava.

U proteklom tjednu u živopisnom primjeru biblijskih likova, Jakova i njegovih sinova, Bog tako veličanstveno vodi osobnu povijest i povijest Izabranog naroda Božjega.

Bila su to često čudesna otkrića i čudesni uspjesi i padovi, ali uvijek je tu u najrazličitijim prilikama ostvaren napredak jer Bog prati i padove i uzdizanja koja su gotovo na granici između života i smrti.

Sveti Pavao u poslanici Rimljanima (8, 18-23) ukazuje kako kršćani

uvijek imaju zalihu, a to je Božja Riječ, ako je prihvaćena donosi obilat rod.

Stoga je sv. Pavao svjestan da postoje dvije vrste iskušenja: iskušenje koje vodi u smrt i iskušenje koje vodi u život.

Samo Božja Riječ može čovjeka osloboditi od patnja koje donose razna iskušenja i odvesti čovjeka u život.  

To divno potvrđuje današnja Kristova prispodoba o „Sijaču i sjemenu“.

Krist ovom prispodobom odašilje snažnu opomenu jer odgovornost za Božju Riječ pada na slušatelja.

Postavimo ovdje načelo mudrosti kojim se Sijač vodi.
Čovjeku se nudi Božja milost, suradnja. Uz čovjekovu suradnju zrno Božje riječi kadro je donijeti plod „stostruk, šezdesetorostruk, tridesetorostruk“.

Rekli bi današnjim rječnikom: Izaberi ili ostavi! Uzmi ili ostavi!

Sijač je izašao sijati.
Prostor je u brdovitoj Galileji sa škrtim malim komadima zemlje uz obalu rijeke.

Sjeme pada i na put, njega pozobaju ptice ili ga pokaze prolaznici.

Sjeme koje pada na kamenito tlo s tankim slojem zemlje, brzo se suši.

Nešto opet pade u trnje, trnje uzraste i uguši zasijano sjeme.

Postoji ipak i dobra zemlja, a Bog sije sjeme u svakog čovjeka jer svaki čovjek trebao bi biti zemlja za božansko sjeme.

Valja znati da Bog očekuje da budemo dobra zemlja koja prihvaća milost i daje plodove.
I nije dobro biti ni tvrdi put ni kamenjar ni trnje.

Ostat će ipak vječno pitanje ljudske slobode i Božje milosti jer zemlja je dobra, sijač je dobar, sjeme je dobro,
a ipak jedno donosi stostruko, drugo šesdeseterostruko i treće tiridesetorostruko.

Ova razlika ovisi i o tome tko prima jer čak i ondje gdje je zemlja dobra, velike su razlike od zemljišta do zemljišta.

Isusove riječi snažno nam pokazuju odgovornost koju čovjek ima, odgovornost da se pripravi na prihvaćanje i suradnju s Božjom milosti.