Od velike prevare i obmane do isključivog stava: Odlazi Sotono!

Prva nedjelja korizme 2017-a

Korizmeno vrijeme, kao vrijeme posebne Milosti Božje, možemo započeti krasnom molitvom iz Psalma 51:
„Smiluj mi se Bože, po milosrđu svome, po velikom smilovanju izbriši moje bezakonje! Bezakonje svoje priznajem, grijeh je moj svagda preda mnom.“
Ova molitva vapi za novim stanjem, stanjem koje uskrišava čovjeka iz gliba i vodi ga zemaljskom i vječnom Uskrsu.
Povijest čovjekova isčitana iz Objave može se dijeliti na dva dijela:

Bila je to velika prevara i obmana čovjeka.

Za obmanu i prijevaru Stvoritelj zna i dok kažnjava čovjeka obećaje Spasitelja koji će ga osloboditi od zabluda i grijeha.

Za ovakvo djelo Božje bilo je potrebno da Sin Božji u svemu postane nalik čovjeku, osim u grijehu.
Današnje Evanđelje donosi potresnu sliku kako Duh odvede Isusa u pustinju da ga đavao iskušava.
A, evo, zašto je to trebalo biti.
Pavao kaže:

Isusova uloga kao novog Adama je teška. On, prije nego će započeti svoj apostolski život zauzima žestok stav prema neprijatelju koji ga iskušava i napastuje.

Isus je beskompromisan i isključiv u riječima: Odlazi sotono! Ta pisano je. Gospodinu, Bogu svom se kalnjaj i njemu jedinom služi!“ (Mt 4)
A za takav stav On se podvrgao sramoti križa i na kalvariji dovršuje otkupljenje kojeg je započeo upravo ovim riječima koje danas čujemo: Odlazi sotono!
Upravo će to postati odrednica prepoznavanja Isusova puta: „Tko hoće za mnom neka uzme svoj križ...“ (Lk 9)

Za nošenje križa – prevedimo to kao podnošenje svih životnih iskušenja – potrebna je i snaga, snaga Božje milosti, koja čovjeka uvijek vodi prema izvornoj svetosti života.

Kako?
Gospodin im je dao pomoć i njegova milost obilno se izli na one koji se uključuju na put križa do spasenja.
Bilo je to njihovo moćno oružje za promjenu sebe i promjenu svijeta.

Pogledajmo apostola Petra koji se bori između Šimuna ribara, grešnika, prijatelja i Šimuna koji postaje Petar, stijena, na kojoj se gradi velika građevina Crkva i predaju ključevi od te građevine, Petra koji ima zadnju riječ i predvodi svoje veliko stado.

Sjetio se Petar Isusovih riječi:
“Ne treba zdravima liječnik nego bolesnima.“

Uvijek postoji spasonosni lijek za sve životne kušnje.
Lijepo to kaže sv. Augustin:
„Bog će izliječiti sve tvoje slabosti.“
Bez napasti i kušnje teško se napreduje u vjeri.
Ipak treba znati: liječniku se mora biti iskren da bi ozdravio bilo tijelom bilo duhom.
Sve mogu u Onome koji me jača“, kaže sv. Pavao u poslanici Filipljanima.

Nije slučajno Isus rekao apostolima: „Bdijte i molite da ne padnete u napast“ (Mt 26).

„Onaj tku ljubi napast i opasnost, poginut će u njoj", piše Propovjednik u svojoj mudroj besjedi. (3,27)

Goaspodnja molitva „Očenaša“ tako lijepo moli: ne uvedi nas u napst, nego izbavi nas od Zloga. Amen“