Papa -"Dobar miris Krista i svjetlo njegova milosrđa"

TREĆE RAZMATRANJE PAPE FRANJE U PRIGODI JUBILEJA SVEĆENIKA

Papa je naglasak stavio na djela milosrđa, a samo razmatranje je bilo naslovljeno „Dobar miris Krista i svjetlo njegova milosrđa"

U prigodi Jubileja svećenika i bogoslova, papa Franjo je u četvrtak, l. Lipnja 2016. održao tri razmatranja. Posljednje je bilo u večernjim satima u bazilici Svetog Pavla izvan zidina.

Papa je naglasak stavio na djela milosrđa, a samo razmatranje je bilo naslovljeno „Dobar miris Krista i svjetlo njegova milosrđa". Naglasio je, kako je milosrđe usko povezano sa svećeničkom karizmom, tj. s „duhovnim osjetilima". U tom duhu je potaknuo na molitvu za milost, kako bi mogli biti više „osjetljivi" u životu. Također je uputio na Katekizam Katoličke Crkve koji u govoru o djelima milosrđa, te naglasio kako „služeći siromašnima i bolesnima, mi smo dobar Kristov miris", a prema Papi „taj dobar Kristov miris - briga za siromašne - uvijek je bio znak Crkve".

Nadalje Papa je referirajući se na Pavla „samo neka se sjećamo siromaha" (Gal 2,10), rekao kako Katekizam ističe da „pritisnutima bijedom ide prednost ljubavi Crkve, koja sve od svojih početaka, unatoč nevjernosti mnogih svojih članova, nije se prestala zalagati da ih pridiže, štiti i oslobađa. (usp. KKC, br 2448).

Crkva je uvijek imala svoje grijehe i propuste, no kada je riječ o služenju siromašnima djelima milosrđa, kao Crkva uvijek smo slijedili poticaje Duha. Ljubav prema siromašnima bio je znak, svjetlo koje privlači ljude da daju slavu Ocu, rekao je Papa.

Biti milosrdan nije samo „način života", ali i je „način života". Ne postoji drugi način biti svećenik. O, Brochero, koji će uskoro biti proglašen svetim, kaže: "Svećenik koji ima malo sažaljenje za grešnike je samo pola svećenik; ako nemam ljubavi u srcu, nisam ni kršćanin."
Papa Franjo je nadalje ukazao na važnost ispovijedi, tj. upućujući na KKC istaknuo kako tu pronalazimo retke koji ispovjedaonicu predstavljaju kao mjesta „gdje nas istina oslobađa za susret". Slaveći sakrament pokore, svećenik vrši službu Dobroga Pastira koji traži izgubljenu ovcu, Dobrog Samarijanca koji liječi rane, Oca koji čeka izgubljenog sina te ga pri povratku prihvaća, kao i službu pravednog Suca koji ne pravi razlike među osobama i čije je sud u isti mah pravedan i milosrdan. Riječju, svećenik je znak i sredstvo Božje milosrdne ljubavi prema grešniku. „Katekizam nas podsjeća da je „ispovjednik nije gospodar, već službenik Božjeg praštanja. Službenik ovog sakramenta treba se stoga sjediniti s Kristovom nakanom i ljubavlju" (usp. br. 1466), rekao je Papa.

Papa je svećenike uputio da se uče biti dobri ispovjednici, kojih se ljudi neće plašiti, već s kojima će moći razgovarati otvoreno, kao što je to Isus učinio s Nikodemom.

Posvijestio im je, da „ako ljudi dolaze na ispovijed to je zato što su pokajnici, pokajanje je već prisutno. Oni dolaze na ispovijed jer se žele promijeniti".

Moramo učiti od dobrih ispovjednika, koji su nježni s grešnicima, koji će nakon nekoliko riječi sve razumjeti, kao što je Isus učinio sa ženom koja boluje od krvarenja, i odmah je moć opraštanja izašla iz njega, rekao je Papa, te dao dva savjeta: „Što se tiče ispovijedi nikad ne budite poput birokrata ili suca, ne budite poput nekoga tko vidi 'slučaj' koji će riješiti. Također ne budite znatiželjni u ispovjedaonici".