'Vidiš li sine čovječji', novi svijet koji nastaje u budućnosti?

'Vidiš li sine čovječji', novi svijet koji nastaje u budućnosti?  (ut.4.tj. kor.)

Ez 47, 1-9: Kao što smo jučer vidjeli kod Izaije elemente apokaliptičnih događanja 'Bog stvara nova nebesa i novu zemlju', slične apokaliptične poruke nalazimo i kod proroka Ezekijela. Prorok je počeo s vizijom Boga u ravnicama Babilonije, a završava vizijom Boga koji se u slavi vraća u novi Hram u Jeruzalemu. Bog ponovo boravi usred svoga naroda. Prorok u svom viđenju daje podrobnu rekonstrukciju hramskog prostora u Jeruzalemu ( stari tlocrt Salamonovog srušenog hrama), iz kojega je iznenada potekao izvor vode koja se slijeva u potok, a potok raste u rijeku života. Prorok ostavlja trag raspodjele zemljišta na: svetište, na kneza i na dvanaest plemena. Nadalje, novi hram, mora imati i nove pročišćene ritualne obrede, a Zakoni, žrtve, blagdani, knjige Izlaska i Levitski zakonik ponovno oživljeni. Prorok svoju viziju gradi na Božjoj snazi koja je vidljiva u prošlosti i sposobna je graditi novi svijet u budućnosti. „Vidiš li sine čovječji?“ Život iz vode na sve strane izvire. Moguća je prorokova vizija budućeg 'života koji u krštenju iz vode izvire'. Ta divna rijeka, obilje je Božjeg blagoslova u budućnosti, u kojoj vidi veću jednakost i društvenu pravdu, što je posljedica novog reda kojeg Bog želi.

Iv 5, 1-3; 5-16: Isus je u Jeruzalemu o blagdanu Pedesetnice. Kao i svugdje, gdje su zavjetna svetišta, tako i u Jeruzalemu, mnoštvo bolesnika dolazi zbog povremenog pojavka ljekovite vode na izvoru, o kojem još prorok Ezekijel piše. Tu je Isus zatekao i jednog bolesnika, koji boluje trideset osam godina i pita ga: „Želiš li ozdraviti?“. „Da Gospodine, ali nikoga nema tko bi me uronio u kupalište kad se voda uzgiba, pojavi.“ Isus bolesniku vraća život. U takvim okolnostima Isus se očituje kao iscjelitelj koji dariva i vraća život tijelu i duši. Čovjek ode i javi Židovima... 'vidiš li sine čovječji'.