Borba s vragom uvijek mora biti radikalna

Borba s vragom uvijek mora biti radikalna (pon.4.tj.k.g.II.)

2 Sam 15, 13-14.30; 16,5-13: Kušnja je pogodila Davida unutar vlastite obitelji. Vlastiti sin Abšalom radi mu o glavi. U borbi za prijestolonasljedstvo ubija brata Amnona koji je Davidov prvorođenac. Iako mu je otac David oprostio, Abšalom buni Izraelce protiv kralja Davida i staje na čelo pobune. David, kao iskusan ratnik, bježi izvan Jeruzalema. Na putu ga s kamenjem susreće rođak iz Šaulova roda. Povijest Davidova života i njegove dinastije je duga i složena, katkada bijedna i jadna, ponekad blistava i uspješna. U njoj je David često prisiljen u savjesti vratiti se unazad do vlastita grijeha preljuba s Batšebom i ubojstva Urije. Ipak, kolika je god Davidova krivica, ne možemo se ne diviti njegovoj poniznosti i grižnji savjesti, njegovoj dobroti i plemenitosti, jer oprašta sinu Abšalomonu koji ga je htio ubiti. David zapovijeda da se ne ubija ni Šaulov rođak Šimej, koji ga napada kamenje.
David opraštanjem i dobrotom tjera zlo, što je novi oblik Davidova junaštva.

Mk 5, 1-20: U našem svakodnevnom životu, gonjati „vraga“ i boriti se s njim nije jednostavan posao. Ali kad je Isus na sceni, to ide jednostavno, na riječ opsjednutom: „Iziđi, duše nečisti, iz ovoga čovjeka!“ Na Isusovu riječ nema otpora, nego molba: „Nas je legija, ali te molimo, ne moj nas istjerati iz ovoga kraja. Molimo te pošalji nas u ovo krdo svinja da u njih uđemo.“ Dobro, molba će vam biti usvojena, kaže Isus. I krdo svinja, od oko dvije tisuće, jurnu niz obronak u more i podavi se. Opsjednuti je ozdravio i mještani se dive tom Isusovom djelu, ali kad su saznali da su izgubili svinje sada oni mole Isusa, otiđi iz ovoga kraja. U Bibliji često spominjemo likove u Starom savezu, koji su vjerom činili velika djela, a sada je mnoštvo djela po liku Isusa Krista u Novom savezu. Moramo dobro razlikovati „kuda idu divlje svinje“, a kuda je Krist otišao i svi oni koji su radili i rade veliku pripravu za Put Isusov. Ljudi vjere uvijek idu Božjim putem. Isusov dolazak uključuje poraz kraljevstva Sotone, koji se izrazito snažno opire, što vidimo u mnogim primjerima iz Evanđelja. Očituje se njegova otkupiteljska moć. Lijepo to kaže sv. Petar: “...jer Bog bijaše s njime, prošao je zemljom čineći dobro i ozdravljajući sve kojima bijaše ovladao đavao.“