Blagoslov je tu, Svjetlo je tu, Put otvoren, život s Bogom na Sionu omogućen

Blagoslov je tu, Svjetlo je tu, Put otvoren, život s Bogom na Sionu omogućen (č.3.tj.k.g.II.)

2 Sam 7,18-19. 24-29: Pred Davidom su velika Božja obećanja. O njima puno razmišlja. On postaje čovjek molitve i zahvalnosti prema Bogu. On čak i ne razumije da će ta obećanja postati trajna i vječna u najdubljem smislu riječi kada Isus smrću ponovno uđe u Svetinju nad svetinjama da bi zauzeo mjesto zdesna svome Ocu (Dj 2,29-36). Koliko god su Božja obećanja za Davida radost, ona su i izazov, i on o njima razmišlja, pa i sumnja. Nije to bilo lako i razumjeti, ni 500 godina kasnije, pogotovo kada je Jeruzalem pao 587 godine prije Krista, što je naizgled proturječilo Božjim obećanjima. A 100o godina kasnije Krist se rađa iz Davidove loze u Davidovom rodnom mjestu Betlehemu. Josip je bio posljednji iz Davidove loze, a prijestolje je preuzela dinastija Heroda Velikoga, Edomac. Edomci su potomci Ezava, a ne Jakova. Ako bolje pogledamo, Isus je u Božjem planu trebao prinijeti za žrtvu svoje tijelo, ipak, nije priličilo da mu sudi netko iz Davidove loze, jer sam Krist je taj obećani vječni kralj zemaljskog i nebeskog Siona, kojega Bog još Davidu obećava, a njegovu kraljevstvu neće biti kraja. Ali, kada su došle Isusove riječi, izdanka i potomka kralja Davida, one glase: „Pazite što slušate. Mjerom kojom mjerite mjerit će se vama... onomu koji ima dat će se još, a onome tko nije iskoristio milost blagoslova, i ono što ima oduzet će se.“ Sada možemo puno bolje razumjeti Davidov 132 psalam, kojega upravo danas čitamo.

Mk 4, 21-25: Sve što je u Objavi ima Božju Providnost i svoju svrhu. Ako smo čuli, da je Isus: Istina, Put i Život, onda današnje Evanđelje govori o Isusu kao Svjetlu. Objava se inače mora shvaćati u svjetlu kojim Bog osvjetljava vrijeme u kojem ljudi žive, i ljude u vremenu i prostoru. Tako, svi su biblijski likovi, a osobito lik Isusa Krista, dok priopćuju Objavu, rasvjetljavaju vrijeme, ljude i prostor. Pa tako Marko navodi Isusovu izjavu: „Unosi li se svjetiljaka da se pod posudu stavi ili pod postelju? Zar ne da se stavi na svijećnjak? Drugim riječima, kada svjetlo ulazi u prostor, ljudi savršeno vide i ništa nije skriveno, jer dolazi sve na vidjelo. To i jest smisao Objave, koja je u punini došla po Isusu Kristu, za ovaj i onaj, vječni Božji svijet.