Življena vjera, iskustveno živi „milosrđe“

Življena vjera, iskustveno živi „milosrđe“ (pon.2.tj.kor.)

Dn 9, 4-10: Prorok Danijel u postu i molitvi postiđeno ispovijeda grijehe izraelskog naroda, te vapi za za Božjim milosrđem i opraštanjem. Izraelski narod je u Babilonskom rpostvu, vapi za slobodom. Danijel zaklinje Gospodina da povrati svoj narod u domovinu. On je solidaran sa svojim narodom, dijeli s njime prijekor zbog grijeha i uzda se isključivo u Božje milosrđe. On u viđenju ima odgovor na svoju molitvu, ali nevolje Izraela još nisu prestale. U svom trećem viđenju Danijel se muči nad Jeremijinim proroštvom u sedamdeset godina koje imaju proći prije nego se završi opustošenost Jeruzalema te moli Boga za rasvjetljenje u ovom misteriju. Dok se molio i priznavao svoje grijehe i grijehe Izraela, anđeo Gabrijel sišao je da protumači sedamdeset godina: Jeremija je govorio o sužanjstvu i povratku iz progonstva, ali će se potpuna obnova i dolazak mesijanskih vremena zbiti nakon sedamdeset sedmica u trajanju po sedam godina. A tada će se ostvariti spasenje njegova naroda u Isusovu početku djelovanja.

Lk 6, 36-38: U Isusovom govoru o ljubavi prema neprijatelju stoji i dodatak potrebe ne samo Božanskog milosrđa, za kojeg vidimo kako prorok Danijel iz sveg srca moli, nego je svakodnevno potrebno da i naše milosrđe bude na djelu. Ljubav mora pokazati plodove „dobrih djela“ i praktičnog zalaganja, a ne samo unutrašnji stav bez djela. Isus navodi i kako ljubiti, kako se zalagati za „dobro i dobrotu“. Isusove riječi o milosrđu: „Budite milosrdni kao što je Otac vaš milosrdan“ , potiču na riječi koje Matej donosi: „Budite savršeni kao što je savršen Otac vaš nebeski.“ Dok se ljubav prema neprijateljima tiče upravo onih izvan zajednice i vlastitih simpatičnih grupa, sljedeća riječ o bratskoj ljubavi tiče se unutar zajednice i obitelji. Učenik ne smije izricati sud nad bratom i mora krivnju oprostiti, kako bi sam na posljednjem sudu iskusio Božje milosrđe. Kome je Otac ikakada nešto uskratio na zasluženi dar.