I „duga“, i „križ Kristov“ prenose poruku sveopćeg spasenja

I „duga“, i „križ Kristov“ prenose poruku sveopćeg spasenja  (č.6.tj.k.g.)

Post 9,1-13: Poglavlje deveto počinje blagoslovm i Savezom:“Tada Bog blagoslovi Nou i njegove sinove...“ Čovjek je iznova blagoslovljen i posvećen za kralja svih stvorenja kao na početku, ali to kraljevanje nije više mirno. Novo doba gledat će boj životinja s čovjekom i borbu među ljudima. Rajski će mir opet procvati tek u posljednjim vremenima. Ipak, i Savez označava nove bolje odnose između Boga i ljudi. U Starom zavjetu postoje tri Saveza: Savez s Noom, Savez s Abrahamom i Savez s Mojsijem. Savez s Noom sklopljen je nakon razdoblja stvaranja i predstvlja drugi stupanj božanskog plana. Ovaj Savez sklopljen je nakon katastrofalnog božanskog potopa i označio je novi početak, pa je bio savez s cijelim čovječanstvom. Značajno je istaknuti, kako je znak saveza između Boga i Nooe bila „duga“ na nebu. Duga se inače pojavljuje nakon što kiša očisti atmosferu, označava kraj tame, tj. gustih oblaka na nebu i glasnik je blistave sunčeve svjetlosti. Dobro je napomenuti kako u hebrejskom jeziku „duga“ znači „luk“ , što je bilo oružije onoga vremena. Time dolazi do izražaja ljepota starog pojma: Bog pokazuje svijetu da je odložio svoj „luk“ i strijelu. Bog je obećao Noi, da neće nikada više uništiti zemlju. Dakle, inicijativu, ali i uvjete, postavlja Bog. Gospodin, zaista gleda s nebesa, kako to poručuje Psalmista u psalmu 102.

Mk 8, 27-33: Danas u Evanđelju Isus pita: Što govore ljudi, tko sam ja? Bilo je različitih odgovora, ali, jedan je samo istinit, to je odgovor Petrov: Ti si Pomazanik- Krist!“. Odlično Petre, sve si rekao! Ali sad ti Petre čuj mene: „Sin Čovječji treba da mnogo pretrpi, da ga „moćnici ovoga svijeta odbace“ , da bude ubijen i nakon tri dana da uskrsne.“ E, to je već teška informacija, nju Petar ne želi prihvatiti. Petar je na tragu teškog Kristovog križa. Sigurno je prva pomisao Petra bila: nećeš Isuse nositi križ, dok je mene živa. Ali Bog postavlja trasu križnog puta i uvjete Novoga saveza, koji se, kao duga na nebu, nazire iz Kristovih riječi. Nije to slučajno, danas u čitanju imamo, prvi i posljednji savez na sceni. Imamo dva znaka saveza izemđu Boga i cijelog ljudskog roda: „dugu“i „križ“. I jedno i drugo simboliziraju Božju svezu jedinstva s ljudskim rodom. Svaki pretpostavlja punu mjeru trpljenja i očišćena, nudi čvrsto obećanje radosti i ispunjenja. Opći potop treba promatrati kao snagu očišćenja čije vode peru ljudski rod od njegove zloće. Isto je i s križem. Nitko ne može gledati na križ, bez obzira kako je ukrašen, a da ga ne podsjeća na Isusovo raspeće. Križ nas uvijek upozorava kao znak i simbol naše pobjede nad grijehom i beznađem. Isusovo uskrsnuće zalog je našega uskrsnuća. Tako „duga“ i „križ Kristov“ prenose snažno poruku svopćeg spasenja.