Što bi to bile korjenite promjene i drugačiji uvjeti života?

Što bi to bile korjenite promjene i drugačiji uvjeti života? (25.8.2018.)

Ez 43, 1-7: Ezekijel je svoju knjigu počeo s vizijom Boga u ravnicama Babilonije, a završava vizijom Boga koji se u slavi vraća u novi Hram. Bog ponovo boravi usred svoga naroda. Ovo poglavlje, koje danas čitamo, svakako je vrhunac Ezekijelove knjige. Prorok naviješta novi Novi Izrael s kojim će Gospodin obnoviti svoj Savez nakon vremena kušnje u ropstvu. Po povratku sagradit će novi Hram sjajniji i svetiji. Vizija slave Gospodnje u novom Hramu usred Jeruzalema je nešto kao sazidani grad. Ezekijel se svojom vizijom 'nacrta hrama' približava osnovama slavnog Salomnovog Hram. Središnja je poruka da Gospodin u njemu namjerava živjeti zauvijek među očišćenim svećenstvom i narodom od svih grijeha. Prorok obnovu zamišlja nešto kao presađivanjem 'srca': Jahve uklanja 'staro srce', neosjetljivo i otvrdnulo, i zamjenjuje ga srcem koje shvaća i voli njegove zapovijedi. To bi bile korjenite promjene i drugačiji uvjeti života. Želi se ukloniti svaka bezbožnost u štovanju Jahve. I taj kult mora biti svet, a zato je potrebno 'novo srce' koje Jahve daruje vjernicima. Samo svećenstvo, koje obavlja religiozne obrede mora biti čišće i dostojnije. U 47 poglavlju Prorok vidi nešto sasvim novo. Iz Božjeg Hrama istječe velika rijeka što donosi život. Naziru se Novozvavjetna sakramentalna događanja koja će stvarati Božjom milošću novi život. Božju slavu i Novi život u Jeruzalemu opisat će apostol Ivan u knjizi Otkrivenja.

Mt 23, 1-12: S dolaskom Isusovim, zaista je počelo stvaranje Novog Božjeg svijeta, Novog Božjeg naroda. Za divno čudo, s kojim ga marom i trudom Isus stvara. Koliko ima osjetljivo srce za obične ljude, ali i za opake. Teško je podnosio licemjerje pismoznanaca i farizeja. Osuđivao je čisti legalizam i nije mogao podnijeti hinjenu pobožnost, oholost i sitničavost. Sam je toliko puta naglašavo čistoću 'srca' jer iz ohola i sebična srca uvijek vreba lažna dostojanstvena vannjština koja je vidljiva kod pismoznaca i farizeja. Nije se libio sasijecati svako licemjerje i kod svojih učenika. Isusov se učenik mora tako ponašati da se bitno razlikuje od pismoznaca i farizeja. Drugim riječima, Isus želi reći: Imate primjer, kakvi ne bi trebali biti, ni vi, ni budući kršćani. Na kraju možemo reći da Ezekijelova borba i borba Isusova želi istaknuti potrebu stalne dinamike u stvaranju Novog Božjeg svijeta i njegovu održanju. Nije jednostavan prijelaz iz Staroga u Novi Božji svijet. Koliko je samo života položeno za stvaranje Novog Božjeg naroda ili kršćanske civilizacije ljubavi.