Objavljeno ti je, čovječe, što je dobro, što Bog traži od tebe

Objavljeno ti je, čovječe, što je dobro, što Bog traži od tebe (23.7.2018.)

Mih 6,1-4. 6-8:Prorok Mihej je poput Amosa u društvenoj nepravdi gledao zločin koji vapi u nebo za osvetom te najvaljivao neminovni Božji sud na takvim i sličnim zločinima. Treće poglavlje i nosi naslov „Suđenje Izraelu“. Čujte, dakle riječ koju govori Jahve: „Ustani! Povedi parnicu pred gorama i neka bregovi čuju glas... Jahve se parniči s Izraelom... Narode moj, što sam ti učinio?“ Mi u liturgiji Velikog petka u 'prijekorima' govorimo te riječi: „Puče moj, što učinih tebi ili u čemu ožalostih tebe? Odgovori mi?“ Prorok podsjeća na mnoga dobročinstva koje Jahve učinio, pdosjeća na milost Saveza kojeg Jahve vjerno čuva, a sada slijedi ispit pokajnika, jer mnoge su njegove dužnosti prema Bogu. Pokajnik ima na duši mnoge teške traume grijeha i ne zna s čime će doći pred Boga Svevišnjega. Hoće li tu pomoći i tisuće žrtava paljenica, kad je grijeh prevelik? Možda treba žrtvovati i sina prvorođenca? Prorok pokušava gledati očima vjernika zato nudi propisane zakonske žrtve, ali Bog ih odbija i kaže: “Objavljeno ti je, čovječe, što je dobro, što Jahve traži od tebe. Samo činiti pravicu, milosrđe ljubiti i smjerno sa svojim Bogom hoditi.“ Da ipak se traži življenja i produhovljena vjera. Očito da svi nabrojani redoviti načini, jer su izvanjski, ne mogu zamijeniti unutarnji odnos i tako prinijeti zadovoljštinu za grijehe duše. Samo nadahnut i ponizan čovjek, ima nadu.

Mt 10, 38-42:Možemo za uvod u današnje Evanđelje ponoviti riječi iz prethodnog čitanja: „Objavljeno ti je, čovječe, što je dobro i što Bog traži od tebe.“ Isusovo božansko dostojanstvo prekriveno je skromnom pojavom „Sina Čovječjeg“, pa se ljudi mogu ispričati ako mu se usprotive. Ali nema im opravdanja ako zatvore oči i srce pred očiglednim djelima koja Duh čini u Isus. A to baš čine farizeji i pismoznanaci tražeći posebne znakove. Evo toga upita: „Učitelju, htjeli bismo od tebe vidjeti znak.“ Na to su dobili težak Isusov odgovor: „Naraštaj opak i preljubnički (grešnički) znak traž, ali mu se znak neće dati doli znak Jone proroka.“ Isusovim protivnicima, koji traže „znak s neba“, Isus neće udovoljiti, nego baš obratno pokazat će im da su u krivu. On je već učinio mnoga čudesa, ali oni traže više. Nagovješćuje Isus jasan znak Jone, koji je tri dana i tri noći borivio u utrobi ribe, tako će i Sin Čovječji biti u srcu zemlje tri dana i tri noći. Tada će stati sva ljudska mudrovanja. Ali, tada je Sud Božji na djelu.