Ne obraćeni i obraćeni

Ne obraćeni i obraćeni (6.7.2018.)

Am 8, 4-6. 9-12: Izrael je zreo za uništenje. To je četvrto viđenje proroka Amosa. Ljudi vole misliti da su njihovi mali grijesi premaleni da bi ih Bog uzimao u obzir. Ali on sve vidi: pohlepnost, varanje, zakidanje siromaha i prijevarnu trgovinu. A Božja briga je posebno sirotinja, koja uvijek prođe najgore. Trgovci su smanjivali mjeru za žito (efa) a povećavali naplatu u novcu (šekel). Takvo kraljevstvo nema budućnosti, nego samo uništenje. Bit će opustošeno čak i glađu za Božjom riječi. Nastupit će potpuni lom temeljne biblijske nade u Božju nadahnutu riječ. Evo tog teksta:“ Dolaze dani, riječ je Jahve Gospoda , kad ću pustiti glad na zemlju, ne glad kruha ni žeđ vode, već slušanja riječi Jahvine. Tumarat će od mora do mora, od sjevera do istoga potucati se ištući riječ Jahvinu, ali je neće naći.“ Amosovo je proročanstvo dosta teško, ali nažalost ono se obistinilo.

Mt 9, 9-13:
Nakon što je ozdravio uzetoga, što smo jučer vidjeli, Isus susreće čovjeka zvanog Matej, gdje sjedi u carinarnici. I kaže mu: „Pođi za mnom!“ On usta i pođe za njim. Matej postaje jedan od dvanaestorice učenika, zato je Isus je želio odsjesti u njegovoj kući. Pridružili su se i drugi carinici i grešnici. Opet je to problem za farizeje, jer carinik je i najveći grešnik i jako omražena osoba u narodu, a Isus i njegovi učenici kod Mateja carinika sjede zajedno za istim stolom. Carinici nisu nikad i nigdje bili obljubljeni. Posebno su bili omraženi u Palestini, jer su kupili porez koji je nametnula tuđinska vlast i koji je bio pretjerano velik. Židovi su, dakle, iz dva razloga prezirali one koji su sudjelovali u takvim poslovima: jer su pravili usluge osvajaču i jer su, u doslovnom smislu, pljačkali. Zbog toga su ih pravi Židovi izjednačavali s pljačkašima i razbojnicima. Kad Isus s njima jede, ne znači da odobrava njihova zlodjela. Naprotiv, on ih kao i bludnice, nastoji potaknuti na bolji život. I doista, Matej postaje Apostol, Marija Magdalena svetica . Zakej vraća četverostruko što je prijevarom stekao, a plovicu imanja daje u dobrotvorne svrhe. Na sve prigovore Isus odgovara: „Ne treba zdravima liječnika, nego bolesnima. Treba istaknuti da je na istoku bio znak najužeg prijateljstva zajedno jesti. Zato su Isusa nazivali prijateljem carinika i grješnika.