Tajanstveni predstavnik Boga na zemlji

Tajanstveni predstavnik Boga na zemlji (14.3.2018.)

Iz 49, 8-15: Današnje čitanje proroka Izaije uzeto je iz druge Knjige koja ima naslov „Knjiga Izraelove utjehe“. Ona je pridodana prvoj knjizi od nekog Izajinog učenika, koji Knjigu utjehe piše u progonstvu poput Jeremije i Eezekijela. Babilonci su porazili Židove, a sad se bliži i njima kraj. Prorok vidi kako se uzdiže zvijezda novog velikog vladara koji će poraziti Babilonce i dopustiti Judejcima povratak u domovinu. Prorok ukazuje na novog vladara kao sredstvo u Božjim rukama, i neće samo omogućiti povratak Židova, nego će i on sam častiti Boga Izraelova. Na pomolu je viđenje, da nije samo Gospodar Judeje, nego je Bog povijesti, koji po svom naumu pokreće i upravlja narode. Ipak, Prorok vidi ulogu Izraela u kojem Jeruzalem ostaje središte štovanja pravoga Boga. Prorok ima četiri proroštva koja govore o tajanstvenom predstavniku Boga na zemlji, sluzi Jahvinom. Crkva ta proroštva smatra navještanjem muke Isusa Krista, čija je patnja dosegla vrhunac u smrti i uskrsnuću, te spasila svijet. Današnje čitanje obiluje riječima slavnog povratka ili izlaska iz ropstva poput onoga iz Egipta. Tako prorok poručuje: „U vrijeme milosti ja ću te uslišiti... uskoro svi sužnji 'Iziđite'... jedni će doći iz daleka, drugi sa sjevera i sa zapada, a neki iz zemlje(sinimske) egipatske.“ „Kličite nebesa, veseli se zemljo.... tebe Jahve, nikad zaboravit neće.

Iv 5,17-30: Današnje Evanđelje, nastavak je jučerašnjeg evanđelja u kojem je Isus iscijelio bolesnika u subotnji dan. Farizeji se oštro okomili na Isusa, što Isus ne poštuje blagdan subote. Na takav pristup Isus odašilja snažne poruke: Otac je dao Sinu vlast i moć da daje život. Otac svjedoči za Sina, po Ivanu Krstitelju, po djelima koja Otac čini u Sinu, po Pismu u kojemu je njegova Riječ. Djela govore više od riječi tako Isus i čini. Čudesa koja on čini jednaka su Očevim. Isus ima vlast od Oca, nad životom i smrću, i tko u njega vjeruje ima vječni život. Vjera ili nevjera – oslobađa ili osuđuje. Tako, u Isus, nema nepravednosti. Sam Isus kaže: „ I izići će - koji su dobro činili na uskrsnuće života, a koji su radili zlo na uskrsnuće osude“.